ענף הגלידות מגלגל בישראל כ-1.5 מיליארד שקל. בישראל ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות: צריכה מחוץ לבית, המתאפיינת במיידיות שלה ולכן נקראת צריכת אימפולס (Impulse) ולעומתה הצריכה הביתית.
צריכת ה-אימפולס מורכבת מארבע תת-קטגוריות:
- 'פרימיום' / 'פינוק' (Indulgence / Premium) – גלידות המיוצרות מחומרי גלם איכותיים
- 'מחיר' (Cost) – גלידות המכילות בעיקר מרכיבים זולים
- 'מרעננים' (Refreshment) – גלידות המשלבות פירות קפואים ומים
- 'כיף' (Fun) – גלידות המכילות גם גימיקים
גם הצריכה הביתית מורכבת מארבע תת-קטגוריות:
- 'סופר פרימיום' – (Super Premium) – גלידות שמנת / רכיבים טבעיים
- 'פרימיום' (Premium) – – גלידות שמנת / רכיבים טבעיים
- 'בייתית רגילה' – (Regular)
- 'מחיר' – (Cost) – אריזות גדולות בעיקר
תחום הגלידות בארץ צומח בקצב מהיר יותר מאשר ענפי מזון אחרים. מגמה נוספת הבולטת בשוק היא עליה בביקוש הקיים לגלידות איכות יקרות יחסית.